IMSP SR Ungheni
Arhivă noutăţi  Cum să luptăm cu stresul?

Cum să luptăm cu stresul?

stres

Sursa: cotidianul.ro

Unul dintre secretele oamenilor care cu adevărat au reușit în viață este abilitatea lor de a controla stresul. Acest lucru îi avantajează extrem de mult în fața celorlalți, căci stresul acţionează nu doar malefic asupra organismului (celulele nervoase nu se restabilesc, inima suportă suprasolicitare), dar, ce e la fel de important -  ne face să gîndim prost.

Deseori, stresul ne provoacă să luam decizii total greșite, ca să nu zicem iraționale. Evident, în asemenea condiții, o activitate fructuoasă e imposibilă.

Dacă doriți să luptați cu stresul, în primul rînd trebuie să știți cum s-o faceți. Important e să cunoașteți că, dacă treceți prin stări de stres, vinovat sînteți chiar dumneavoastră și nimeni altul. De aici rezultă că depășirea acestor stări este problema exclusiv a dumneavoastră.

Pentru început, haideți să vedem ce prezintă stresul?

Prin natura sa, stresul nu este altceva decît frica pentru o problemă care se apropie sau este deja prezentă. În momentul în care omul simte sau știe că devine ținta acestei probleme greu de rezolvat, că ceva nu merge bine sau lucrurile se desfășoare altfel decît au fost programate, la nivel de subconștient începe să simtă frică pentru necunoscut, incertitudine, panică, discomfort – toate astea împreună pot fi numite „stres”.
Pentru a depăși stresul, e necesar să înțelegem care problemă ne face să fim nervoși, astfel ca să acționăm promt pentru a găsi soluții clare, capabile să o înlăture. Pentru a ieși dintr-o situație de stres cu pierderi minime, trebuie să cunoaștem trei reguli:


1. Identificaţi problema!

Aceasta e cea mai dificilă etapă, pentru că, de cele mai dese ori, motivul stresului nu este la suprafață. Cînd, totuși, motivul stresului este identificat, studiați-l la rece. Încercați să realizați care pot fi cele mai neplăcute urmări ce pot apărea în urma problemei cu care va confruntați. Practic, imediat după conștientizarea posibilelor urmări provocate de problemă, nivelul stresului va scădea semnificativ din simplu motiv că, la nivel inconștient, nu va mai exista frică pentru „necunoscut”. Imediat concentrați-vă asupra soluțiilor practice în rezolvarea problemei.


2. Identificaţi soluţiile ce ar rezolva problema.

Dacă ați identificat și aţi înțeles care e problema ce a generat stresul, încercați să gasiți soluții clare pentru rezolvarea ei. Raspundeți la întrebarea: „Care dintre acțiunile mele pot duce la diminuarea problemei și care o pot agrava?”.


3. Acţionaţi ferm pentru înlăturarea problemei.

După ce ați evaluat situația și ați identificat acțiunile ce ar rezolva sau diminua problema – aplicați-le. Veţi descoperi foarte rapid că stresul nu face neapărat parte din viața dumneavoastră și că, dacă veți găsi pentru problemele cotidiene soluții practice, veți ocoli stresul zilnic, iar acest lucru nu are cum să nu se reflecte asupra bunei dispoziții și de ce nu, asupra reușitelor financiare.

Acest material a fost publicat cu sprijinul COMPANIEI NAȚIONALE DE ASIGURĂRI ÎN MEDICINĂ în cadrul campaniei de promovare şi sensibilizare „SPUNE DA PENTRU SĂNĂTATEA TA”.